mandag den 31. marts 2014

Udflugt til poolen



Nu er det ved at være længe siden, men det føles som om det var i går, vi var på udflugt ved poolen med børnene fra skolen. Pernille og jeg havde en hektisk uge den uge. Selvom vi kun havde korte dage på skolen, fordi Teacher Venus (heldigvis) ikke arbejdede på skolen længere fik børnene tidligere fri og det samme gjorde vi desværre. Torsdag var vores planer at tage ind i city mall for at købe ind til udflugten om fredagen. Vi skulle købe lidt snacks og frokost til børnene. Men da vi skulle til at af sted fik vi en sms fra Mary (vores kontaktperson her i kenya), hvor hun skrev at vi ikke måtte tage i city mall samt alle andre indkøbscentre her i Mombasa. Vi måtte heller ikke tage til Lamu (godt at vi gjorde det sidste weekend!) og South Coast. Vi måtte i det hele taget kun være i vores lokalområder. Hun skrev dette på grund af at der var fundet en bilbombe i city mall. Politiet havde fundet den og taget den med ud et sikkert sted hvor den kunne springe. Pernille og jeg måtte derfor i vores aggression finde hvad vi kunne til frokosten her i Kiembeni. 

Fredag tog vi derfor tidligt afsted for at få købt brød, bananer, kiks og saftevand til børnene og os selv. Vi mødtes med dem henne ved poolen. De var alle proppet ind i en matatu og da de så os var de elle vilde! Vi kom hen til poolen og de kunne knap nok nå at få deres tøj af inden de var hoppet i vandet. Sammen med vores skole var Johnsons skole der også. Johnson var ovre og sige hej til os og skulle lige vise os hvordan han kunne hoppe i vandet. Vi startede ud i den lille pool. Her var virkelig proppet da mange børn fra den anden skole også var der. Der var så proppet at jeg fik lille Hamisis numse lige pladask i hovedet da han stod på stigen. Han havde nogle for store underbukser på som hele tiden gled ned. Nogle af vores børn var lidt bange i starten så jeg holdte nogle af dem. Det resulterede i at en lille pige fra en anden skole kom hen og spurgte om jeg var mor til pigen. For det første er jeg da overhovedet ikke gammel nok til at have et barn på 6 år og for det andet så er jeg altså ikke blevet så brun. I alt var der to som spurgte om jeg var mor til Binti og Rose. Skørt. 

Senere kunne vi gå i den store pool sammen med nogle af børnene. Jeg prøvede at lære Arusha (som var den eneste som kunne bunde i den store pool) at svømme. Hun var meget ivrig efter at kunne svømme. Ellers hang alle de andre på mig og det var skide hyggeligt. Vi spiste vores mad og blev skoldet. Pernille og jeg havde også valgt at gå i poolen lige den dag hvor solen stod i zenit her i Mombasa. 

Vi havde en virkelig god dag med børnene og Fiona. Det var så hyggeligt og vi kunne mærke hvor hårdt det ville blive at sige farvel til skolen og børnene.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar