lørdag den 11. januar 2014

Feber og fridag

Siden sidst er der ikke sket det helt store da jeg har ligge syg med feber i to dage.

I onsdags var vi i Nanyuki paa treasure hunt. Det var meget sjovt da man kom til at laere byen lidt bedre at kende. Vi fik et kort over det meste af byen og nogle opgaver. Vi skulle f.eks. finde en frugtkiosk og skrive tre slags fruger ned paa swahili eller gaa ind paa et af de to hoteller, som MS eleverne kan overnatte paa, og spoerge om prisen for en nat. Det skulle ogsaa vaere paa swahili saa vi blev udfordret en del. Til sidst skulle vi finde meathouse som er en eftersigende god restaurant. Her koebte vi en sodavand og fik en pause. Mit hold kom til sidst og vi fik ikke nogen praemie. Men alt i alt var det en meget god treasure hunt. Vi moedte en gammel mand som var dansker. Det var lidt sjovt.

Torsadg startede vi ud med forum theatre. Det var ret underholdende at spille skuespil foran de andre. Det var ogsaa meget laererigt. Over middagen fik jeg det ikke saa godt. det var slet ikke maden. Maden er dejlig. Men lige da de andre skulle til at goere rent lagde jeg mig i sengen og blev der til i morges.
I gaar to alle de andre ind til Nanyuki for at se en slum. Om aftenen spiste de paa meathouse. Det loed til at det var laekkert. De fleste blev inde i byen og sov paa hotel, men Pernille, Laerke og Christie var soede at komme hjem og holde mig med selvskab. De havde koebt en cola hvilket var virkelig dejlig. De har alle sammen vearet saa soede og laant mig blade og koebt kiks og frugt til mig.

I dag har vi haft fri. Da vi kun var fire her paa platformen var der dejligt stille. Vi slikkede sol fra kl 9 og vaskede lidt toej inden middag. Efter middag var vi ude og gaa en tur. Det var virkelig varmt. neasten alt for varmt at gaa midt paa dagen. Vi tog et bad inden middagsmaden, men allerede paa gaaturen foelte vi os beskidte og svedige igen. Det maa man nok vende sig til. De andre kom hjem igen senere paa eftermiddagen og saa har vi bare slappet af.


Naeste weekend er planlagt. De fleste af pigerne og jeg skal til Masai Mara paa safari i en forlaenget weekend. Det glader jeg mig til. Der er nogle som er saa seje at bestige Mt. Kenya. Egentlig havde jeg ogsaa taenkt mig det, men det skulle vaere rigtig haardt og der er -15 grader paa toppen. Det tror jeg ikke mine gamle gigtknae kan klare.

Selvom jeg har vaeret syg og foelt at jeg er gaaet glip af en del elsker jeg det stadig. Laererne er vildt soede. Vi har en laerer som er Masaii. Han hedder James og har to koner. Hans far havde 12 komer og James kender kun selv 25 af sine soeskende. Moses er ogsaa en af vores laerere. Han er ogsaa vildt soed. Han er uddannet sygeplejeske og kom ind og saa til mig da jeg var syg.

Om natten kan man hoere hunde om natten. Vi har hoert at de goeer af hyenerne. Det er lidt uhyggeligt at taenke paa.

I morgen skal vi i kirke og ellers skal vi bare slappe af. Hjemve har jeg kun haft lidt af da jeg var syg. Det er bare bedre at vaere hjemme i sin egen seng naar man er syg.

Nettet er utroligt daarligt. Men her er foerst lige et billede af min seng. Den er god naar man er traet. Nedenunder er der et billede af den ene platform. Vi synes alle sammen det er virkelig hyggeligt. 

Der er bare saa meget jeg vil vise jer, men det maa blive naar jeg kommer hjem.



Ingen kommentarer:

Send en kommentar