lørdag den 1. februar 2014

Masai og Mt. Kenya

Torsdag aften havde vi det hylende skaegt med masaiaften. Der kom nogle masaier og sang og dansede for os. James havde ogsaa taget sit outfit paa. Paa et tidspunkt stod vi alle I en stor cirkel og saa begyndte de at hoppe helt vildt hoejt. James kunne ogsaa hoppe. Masaierne havde ogsaa en hel masse spoergsmaal. De spurgte bl.a. om vi havde en mand eller en dame som minister. Vi svarede at vi havde en dame og herremasaierne begyndte at grine. Det viser hvor stor respekt de har til kvinder hernede.

Fredag havde vi egentlig bare en afslapningsdag, hvor vi havde vores sidste swahilitime. Jessie spurgte om vi ikke ville synge en dansk sang for ham. Det blev saa til bustersangen. Han filmed os. Han er verdens rareste swahililaerer tror jeg. Vi fik ogsaa sunget et par swahilisange. Senere paa dagen havde vi en session om hvordan vi kan goere os klar til vores placeringer. Det kommer taet paa nu!

I dag har nogle af os vaeret paa Mt. Kenya. Vi besteg ikke hele bjerget men vi vandrede 7 km op og 7 km ned igen. Det var en stigning paa 600 meter. Det kan godt maerkes i laarene nu. Det var ret haardt da jeg ikke er i specielt god form og luften var virkelig tynd. Da vi var hoejest oppe var vi i 3900 meters hoejde. Vi havde den smukkeste udsigt. Det fleste er blevet solskoldet, men jeg var saa smart at huske solcremen.

I morgen skal vi ud og spise frokost ved et virkelig laekkert sted. Der skulle vidst vaere aber som hopper rundt. I morgen eftermiddag skal vi spise og sove I en lerhytte sikkert sammen med tre geder og et par hoens. Det bliver nok noget af en oplevelse. Jeg ved ikke rigtig hvad jeg skal forvente, men jeg er helt sikkert spaendt paa det. Paa tirsdag dragger vi alle mod Nairobi og paa torsdag tager vi til Mombasa hvor arbejdet begynder sammen med Pernille.


Bjergbestigerhilsner fra Caroline.




Ingen kommentarer:

Send en kommentar